Frank Geerts over de kwartaalbrief

Door Frank Geerts op 8 april 2023

De kwartaalbrief

Zoals ieder jaar wordt de eerste kwartaalbrief gesierd door heel wat heen en weer boekingen door eerder gedane reserveringen uit het voorafgaand jaar. Dat ze deze keer voorzien zijn van een aantal notities maakt het een stuk leesbaarder.

We kijken ernaar uit hoe, in de 2e kwartaalbrief en de Kadernota, beheersmaatregelen genomen worden om de onzekerheid over de stijgende bouw- en energiekosten en de renteverhoging het hoofd te bieden.

Spreidingswet en informatieveiligheid

Het doet ons deugd dat het college anticipeert op de spreidingswet en daar geld voor vrijmaakt. Het is geen overbodige zaak is om extra aandacht te geven aan informatieveiligheid. Dit blijkt wel uit het feit dat deze week bekend werd dat er 50.000 mensen getroffen zijn door een datalek. Gezien alle acties die in Diemen ondernomen zijn zien wij het verslag van de externe auditor hierover met vertrouwen tegemoet.

Blij met de steunimpuls

Voor de PvdA Diemen is bestaanszekerheid voor iedereen essentieel. Daarom zijn wij blij met de steunimpuls en met de uitbreiding van de stadspas die zich nu vertaald ziet in de kwartaalbrief. Dit vinden wij ook terug in extra geld wat uitgegeven wordt aan recruiters en adviseurs om goed te zorgen voor de mensen die we nu in huis hebben. Voor personeel wat binnen is hoef je niet te zoeken. Winst!

Het opnieuw starten van de pilot basisbanen juichen we toe en we hopen op een succes.

Huisvesting

We zijn tevreden over extra geld voor bestrijding van malafide handel op de huizenmarkt. Voor de PvdA geldt de tevredenheid ook om een aanvullend voorbereidingskrediet aan te vragen voor nader onderzoek sociale woningbouw op de Harmonielaan.

Frank Geerts

Dit is de tweede raadsperiode voor mij. In 2017 ben ik gestart als fractieopvolger in een betrokken, bekwame fractie. Het is mogelijk om samen het verschil te maken. Bestaanszekerheid is essentieel. Zorgen kunnen vaak leiden tot gezondheidsproblemen, overgewicht, uitsluiting van de arbeidsmarkt, isolement en lagere kansen in de maatschappij. Dit wil ik als sociaaldemocraat niet

Meer over Frank Geerts