Steunpunt Wonen in Diemen geopend

6 september 2022

Vandaag is in Diemen het Steunpunt Wonen feestelijk geopend door wethouder Marian Everhardt. Het Steunpunt Wonen is bedoeld voor huurders die vragen hebben over hun woning of hun huurcontract. Het Steunpunt bevindt zich in Huis van de Buurt ’t Kruidvat in Diemen-Zuid. Op het spreekuur van het Steunpunt kunnen de inwoners hun vragen over huren en wonen stellen aan medewerkers van !WOON, een onafhankelijke stichting die informatie en advies geeft. De eerste huurders zijn vanmorgen ook meteen geholpen.

Wethouder Everhardt is blij met de opening van het Steunpunt Wonen: ‘Een betaalbare en goed onderhouden woning is voor veel mensen heel belangrijk, maar niet altijd vanzelfsprekend. Het helpt als huurders goed op de hoogte zijn wat ze wel en niet van hun verhuurder mogen verwachten. Ik ben blij dat we nu hebben kunnen regelen dat Diemense huurders daarvoor bij het Steunpunt Wonen Diemen terecht kunnen.’ Het spreekuur in ’t Kruidvat aan de Ouderkerkerlaan zal wekelijks op dinsdag tussen 10.00 uur en 12.00 uur geopend zijn. Een afspraak maken is daarvoor niet nodig. Medewerkers van !WOON zullen dan aanwezig zijn om de meest uiteenlopende vragen op het gebied van huren en wonen te beantwoorden. Het kan dan gaan om vragen over de plotse verhoging van de huurprijs, een verwarming die al maanden stuk is of problemen om een betaalde waarborgsom terug te krijgen.

Waar ben je naar op zoek?