Gezocht: nieuw talent voor de gemeenteraad

21 juni 2021

Hoewel de aandacht voor de Haagse politiek de laatste weken onverminderd groot is, naderen de gemeenteraadsverkiezingen met rasse schreden. Op 16 maart 2022 mogen we weer naar de stembus toe en er valt wat te kiezen!

Zoals we de afgelopen jaren hebben laten zien vanuit de coalitie is Diemen gebaat bij een sterk sociaal-democratisch geluid. Ook volgend jaar zullen wij weer onze uiterste best doen om Diemenaren en Diemenezen ervan te overtuigen dat ons plan voor Diemen het beste is. Een Diemen waar het fijn wonen is en iedereen een eerlijke kans heeft op een huis. Een Diemen met goede sociale voorzieningen, zodat degenen die een steuntje in de rug nodig hebben dat ook krijgen. En een groen en duurzaam Diemen waar ook de komende generaties met net zo veel plezier kunnen wonen als wij nu.

Dat kunnen we natuurlijk niet alleen. Gaat jouw hart ook sneller kloppen van de sociaal-democratische idealen? Hou je ervan om de straat op te gaan, in debat te gaan met onze politieke opponenten en je vast te bijten om onze idealen te verwezenlijken in Diemen? Dan zijn we op zoek naar jou!

We zoeken naar leden die de PvdA willen vertegenwoordigen op onze lijst en daarna wellicht in de gemeenteraad. Dus als je wel eens hebt gedacht: die gemeenteraad lijkt mij wel iets waarvoor ik me in wil zetten, laat het ons weten en dan kunnen we daar binnenkort een keer over praten.

Heb je zelf niet de ambitie om de raad in te gaan, maar ken je iemand in je omgeving die dat wellicht wel heeft en het gedachtengoed van de PvdA deelt, dan horen we dat ook graag! Wij gaan de komende tijd graag met iedereen in gesprek die interesse heeft, lid of geen lid van de PvdA

Heb je de beslissing al genomen en weet je zeker dat je je wil kandideren voor de gemeenteraad? Dan heb je tot 13 september 2021 de tijd om jouw motivatiebrief en CV in te leveren bij het afdelingsbestuur.

Laten we er samen voor zorgen dat we met een mooie lijst kandidaten aan de start van de verkiezingen te verschijnen!

Je kunt altijd contact met ons opnemen via [email protected] of [email protected]