Fractie stelt vragen naar aanleiding van de kadernota

Door Frank Geerts op 3 juli 2022

De fractie van de PvdA heeft de volgende vragen gesteld aan het college naar aanleiding van de kadernota.

De fractie van de PvdA heeft zowel via de kadernota als de kwartaalbrief vernomen dat we afscheid hebben genomen van het groenonderhoud door medewerkers van Pantar. Pantar is een bedrijf dat een hele kleine afstand heeft tot deelnemers op arbeidsmarkt.

Onze fractie wil graag het volgende weten:

Heeft het vertrek van Pantar gevolgen voor de Banenafspraak volgens de Participatiewet? Zo ja, hoe wordt dit dan opgelost?

Wordt er bij nieuwe aanbestedingen, niet alleen in dit geval, gekeken of het beoogde bedrijf hele kleine afstand heeft tot de deelnemers op de arbeidsmarkt?

In hoeverre speelt ook het werknemersklimaat een rol bij de keuze? Denk hierbij aan mogelijkheid tot scholing, doorgroei mogelijkheden, cao naleving en het bieden van vaste contracten in plaats van flex.

Frank Geerts

Dit is de tweede raadsperiode voor mij. In 2017 ben ik gestart als fractieopvolger in een betrokken, bekwame fractie. Het is mogelijk om samen het verschil te maken. Bestaanszekerheid is essentieel. Zorgen kunnen vaak leiden tot gezondheidsproblemen, overgewicht, uitsluiting van de arbeidsmarkt, isolement en lagere kansen in de maatschappij. Dit wil ik als sociaaldemocraat niet

Meer over Frank Geerts

Waar ben je naar op zoek?