Fractie stelt schriftelijke vragen over de Stadspas

Door Frank Geerts op 22 september 2021

Frank Geerts stelde namens de fractie de volgende vragen aan het college over het aanbod van de Stadspas in Diemen:

Stadspas

Vanaf 1 september was het weer mogelijk om een stadspas aan te vragen in Diemen. Welke kortingen er gelden wordt verwezen naar de site van de gemeente Amsterdam. Inwoners van Diemen, die een pas met groene stip krijgen, kunnen daar zien welke voordelen de pas heeft. Zwemmen voor €1, bioscoopbezoek voor €1 en andere acties van instellingen en bedrijven.

Vanuit diverse invalshoeken hebben we gehoord dat er toch een teleurstelling is. De gemeente Diemen is zo goed als niet vertegenwoordigd als het gaat om aanbiedingen en of voordelen. Als voorbeeld: Ook wij hebben een zwembad en een bioscoop annex theaterruimte.

Kortingen worden hier niet of zeer minimaal gegeven. Acties van instellingen of bedrijven zijn er niet.

College:

• bent u op de hoogte van het feit dat veel inwoners van Diemen dit als een gemis zien,
  • is er beleid op het enthousiasmeren van Diemense instellingen en bedrijven om acties m.b.t. kortingen,
  • als er geen beleid op is, bent u dan van plan om dit alsnog te doen.

Frank Geerts

Fractie PvdA Diemen

Frank Geerts

Dit is de tweede raadsperiode voor mij. In 2017 ben ik gestart als fractieopvolger in een betrokken, bekwame fractie. Het is mogelijk om samen het verschil te maken. Bestaanszekerheid is essentieel. Zorgen kunnen vaak leiden tot gezondheidsproblemen, overgewicht, uitsluiting van de arbeidsmarkt, isolement en lagere kansen in de maatschappij. Dit wil ik als sociaaldemocraat niet